det är ingen färg som passar.

på disken ligger handdukar i vitt, svart, rosa, starkare rosa, blå, ljusblå, tukos, mintgrön, grön, annan grön, lila & säkert någon färg till som jag inte kan komma ihåg för där är så MÅNGA (JA, OBSERVERA MÅNGA OLIKA FÄGER) som säljare på mitt otroligt givande jobb har jag som rutin/tvång/obligatorisk arbetsyssla kalla det vad ni vill att sälja extrahandel till alla kunder som kommer, jag måste alltså erbjuda en vara till ett bra pris, som i det här fallet är 3 stycken handukar för 30:- för många kanske det här verkar vara en lätt uppgift om man jämnför med typ folk i hemtjänsten som torkar folk i röven eller ett negerjobb på dagis.
MEN det är fan inte lätt, speciellt när jag egentligen inte bryr mig ett skit om folk köper de värdelösa handdukarna eller inte, men anyway jag måste ju fråga, så det gör jag med den vänligaste & mest säljande rösten jag bara har:

och så har vi erbjudande idag, du får 3 stycken gästhanddukar för 30:-, tidigare har de kostat 30:- styck.

& här kommer kundens jobb, de tittar med den mest avskyvärda blicken de kan plocka fram ur sin falska kropp & klämmer fram: - DET ÄR INGEN FÄRG SOM PASSAR. det är i det ögonblicket jag tänker att människan är fan dum i huvet, varför vågar vi inte bara säga som det är?! Nej, tack! Hade räckt, varför kringgår vi alltid saker & rullar runt dem som en bil på en rallybana. Varför är sanningen farlig?
jag dömer ingen om de inte köper de där handukarna, jag gör bara mitt jobb, precis som flickan på hemtjänsten som torkar gamla Gustav i röven eller mamman på negerjobbs dagiset som pysslar pärlplattor fast hon hatar det. jag gör det för pengar.

be true

p.s. 2. jag är inte fördomsfull, jag gillar negrar, gamla gustav & (nästan) alla riktiga människor

Kommentarer
Postat av: alice

Li, du borde bli krönikör, helt ärligt.du är GRYM på att skriva. o du, jag ringde dig för någon dag sedan men du svarade inte..du kan väl ringa mig när du har tid kära storasyster? jag saknar dig.

2007-02-10 @ 17:18:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback