om att försova sig.

imorse försov jag mig som jag så sedvanligt brukar göra på fredagar. fredagar har bara blivit en sån dag en försovningsdag något som min pilateslärare inte uppskattar lika mycket som jag.

en gång fick jag tillochmed sitta utelåst utanför skolan för att vår kaxiga pilateslärare (ja, hon är kaxig, PÅ RIKTIGT) hade låste dörren för att jag kom 2 minuter för sent, tur hade jag denna gången då de två små päronen elin & viktoria gjorde mig sällskap i den kalla men ganska gästvänliga trappuppgången. gästvänlig? jo, det ligger ett alldeles gigantiskt megagym precis brevid & det är ju aldrig fel om man är en brud på 20 bast som gillar muskler. iofs gör inte jag det men gymmet sprider liksom lite anabolisk värme.

dagens försovning tror jag dock grundar sig i att jag stannade lite längre på phanatix igår för att totalt flumma ut med mina vackra vänner, sen när jag kom hem satte jag mig vid datorn, för jag ska bara.
i min inkorg fann jag ett glädjande besked att jag ska på arbetsintervju inför ett fett jobb, & nej, jag tänker inte berätta vilket för då blir det pinsamt om jag inte får det.

anyway jag blev så glad att jag var tvungen att messa alla & hoppa omkring lite glatt vilket ledde till att jag blev extremt trött.

så utan att duscha & då hade jag dansat ungefär 6 timmar den dagen gick jag & la mig, inte konstigt att jag inte har någon pojkvän. när jag sen låg i sängen kände jag hur 3 plankor som jag faktiskt väntat mig skulle trilla av sängen, faktiskt trillade.

detta måste ha lett till att jag sov extremt bra eftersom att jag vaknade 08.05 när tåget avgår 08.25, min stora fråga är nu :

varför vaknar man alltid så att man har en chans att hinna? dvs om man stressar extremt mycket & anstränger sig. precis som att kroppen ändå vet, den har en magisk inombords klocka, ungefär som när tjejer säger att de är redo för att skaffa barn, aaaah den biologiska klockan heter det.

vanliga morgnar brukar jag inte stressa extremt mycket men eftersom att jag missat ca 75% (!!!! kanske därför min mage ser ut som den gör?) av pilates klasserna detta året så är jag liksom tvungen att speeda upp.

här gäller det att prioritera & det jag satte högst på min lista var givetvis att duscha, känner man sig ofräsch är en hel dag wasted, jag dushade & sprang & jag hann.

12 timmar senare efter en pilateslektion, en balletlektion, 2 latte, en hamburgare & en sjuk zombiefilm sitter jag här sjukt redo att inte försova mig imorgon.

anyway ni ska ha cred om ni tatt er igenom min novell ända ner hit, sov gott & försov ej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback