om förändringar

förändringar kan vara många saker, man kan förändras som person, man kan förändra utseende, ens förhållande till andra människor & ens omgivning kan förändras.

jag är en sån där person som mår bra av förändringar men inte för många på en gång, 2 högst, annars får jag panik ångest & vill mest dö. lite så är det när jag tittar tillbaka på hösten. vilken tur att det är vår nu!
jag vet att många proffesorer & visa män har sagt detta innan men våren förändrar människor, helt plötsligt vill jag klippa av mig håret, bli ihop med en rockstar & gå på museum & äta långa frukostar på min uteplats & planera sthlm med mina eminenta vänner.

på våren förändras inställningen - man ser framåt, man ser det som kommer bli bra. man ser solen & man ser de lila krokusarna som flyttat in på min uteplats men som tyvärr redan vissnat (nej jag är ingen mästare på växter men jag är bra på många andra saker som att t.ex. lossas att jag syr i min läpp) men de fanns där, de växte där & de levde.

jag lever & det är vår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback