guldfisk

där var jag kommer ifrån lever man ungefär som en guldfisk, instängd, förutsägbar, igenkänningsbar, man förändrar sig aldrig & miljön förändrar sig aldrig. andra människor kan en, tror de. de känner en, för att man var någon, man var någon för flera år sedan. då var man sån, sån är man nu.
man var sån i helgen, då är man så i veckan.
precis sån är man & sån ska man vara så att folk vet var de har en, i en glasskål.
jag spelar med ett tag till, simmar ett varv, tar ett andetag & tänker att ingen ändå ser, ser mig, förstår mig eller känner mig för den jag är nu. inte konstigt att guldfiskar aldrig ler.

blubb blubb tja!

Kommentarer
Postat av: isbl

kan någon fisk le? Natti

Postat av: Fifi

Du är så vis med dina ord liselotta! Wiii för att blogga mera :)

2008-05-28 @ 15:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback