cykelpretto

som protest eller mest för att visa att jag är en god cyklare stannar jag alltid vid rött mest för att jag själv total lackar ur varje gång någon ful volvo från 80 talet eller skoda kör fast det är rött, jag har totalt bott i malmö i typ 2 & en halv vecka och jag har hållt på att bli överkörd typ 11,5 gånger, jag brukar överdirva när jag bloggar mest för att det blir roligare då men inte nu, jag blir seriöst halvt överkörd varje gång jag vågar mig ut på regementsgatan.

som det lilla cykelprettot jag är har jag övervägt att ringa vägverket & klaga, givetvis på ett trevligt sätt så att de tar mig på allvar för jag vill verkligen inte bli överkörd.

dessutom har jag nog bråkat med 40 pers på cykel/gång banan - malmö tycks vara fullt av bitter gångbanande tanter som uppmärksammar varje gång jag råkar nudda den rutiga vägen med mitt cykelhjul, här får man inte cykla! JAG VET fittkärring.

eller den gamla klassikern om att man inte får cykla på övergångsställena, jag undrar om gubbarna som går runt & muttrar får betalt för att göra det? eller är det deras hobby?

när det kommer till att gå på cykelbanan däremot då verkar det vara helt okej att dra sin dramaten i snigelfart precis där jag tänkt cykla.

sen när vi ändå pratar cykel - om någon cyklar förbi mig (vilket inte händert så ofta för jag är sjukt snabb) men om det nu händer så tar jag sjukt illa upp, jag är ju kung av cykelbanan, fast nu har det blivit lite av ett spel för mig, ni vet som i tv spel när man susar förbi motståndaren & skrattar lite för sig själv. sån är jag snabb, farlig & ett riktigt cykelpretto.



p.s. jag bär runt på min cykelkorg överallt, till och med på dansen - den är sooo hiphop

Kommentarer
Postat av: Nathalie

"Välkommen till Malmö, vi har det bra så ska det va, välkommen till Malmö ....". Visste inte att du hade flyttat hit. Trivs du bra? Vart i Malmö bor du?

Puss : )

Postat av: Sandra (BO)

Därför cyklar jag aaaaaldrig i Malmö. Haha.

2008-11-18 @ 20:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback