money can't buy you happiness, but it can buy marshmallows, which are kinda the same thing

jag och mr joseph skulle köpa mineralvatten på xtra köp tänkte vi. 19.90:- för 6 flaskor that's damn cheaaap!! så vi slänger upp allt på bandet, mineralvatten, melon, kanel, juice, energidryck & sojamjölk & helt plötsligt så landar kvittot på 348:- and that's damn expensive. så vi säger till tantan bakom kassan som i sin tur säger - "aaaamen vattnet kåååsta öööveer hooondraaa krunoor". i mitt huvud hann jag tänka är det någon slags märkes vatten, med guld droppar i som man blir yngre av eller ger en evigt liv eller what the F?

det visar sig ju självklart att hon har fel och vi har rätt men hon lyckas vända det till att det var vårt fel eftersom vi lagt streckkoden på fel håll på bandet. det är verkligen inte konsumenternas marknad dessa tider, vad hände med service? vad hände med den glada snabbköpskassörskan? kanske därför de byter ut alla mot snabbkassor? ni vet sånna där, där man blippar själv och ler mot sig själv och önskar sig själv en trevlig dag. vad vet jag? men anyway vattnet var gott och billigt & nästa gång handlar jag i snabbkassan.

Kommentarer
Postat av: alice

älskar att du har börjat skriva igen. nu ligger jag här i min förkylningskoma och fnissar tack vare dina roliga skriverier. du får mig att le. LOVE YOU

2011-10-03 @ 22:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback